תפריט

קמין עץ בנוי

ישנם סוגים שונים של תנורים אשר יכולים לתת פתרונות חימום לקראת החורף. חלק מאותם תנורי חימום מציעים פתרונות פרקטיים בלבד וחלקם מהווים תוספת עיצובית משמעותית לבית. קמין עץ בנוי הוא תנור אותו מתכננים בעת הבנייה או השיפוץ של הבית כשהוא יכול להשפיע על הנראות של החלל. בחרו את העיצוב המתאים לכם בבית ישנם אנשים אשר […]

קמין עץ בנוי

ישנם סוגים שונים של תנורים אשר יכולים לתת פתרונות חימום לקראת החורף. חלק מאותם תנורי חימום מציעים פתרונות פרקטיים בלבד וחלקם מהווים תוספת עיצובית משמעותית לבית. קמין עץ בנוי הוא תנור אותו מתכננים בעת הבנייה או השיפוץ של הבית כשהוא יכול להשפיע על הנראות של החלל.

בחרו את העיצוב המתאים לכם בבית

ישנם אנשים אשר חושבים כי קמין עץ בנוי הוא בעל מראה אחיד של גומחה בתוך הקיר. למעשה, הבנייה נעשית בדרך זו, אך התנור עצמו יכול לבוא במגוון עיצובים ואלו יכולים לבוא לידי ביטוי בגודל של התנור, החומרים הנראים לעין (לרוב תהיה זו המסגרת) ובעיקר חשוב לשלב את הקמין כך שיתאים לחלל.

כדי לבחור את העיצוב המושלם של קמין העץ, כדאי להסתכל על קטלוג המוצרים ולקבל השראה. כמו כן, מומלץ להתייחס אל הצורך בקמין כבר בעת תכנון הבית או תכנון השיפוץ כיוון שכל שינוי לאחר תחילת העבודה עלול ליצור אילוצים שלא תמיד מובילים לעיצובים הרצויים. חברה המתמחה בתחום תוכל לעזור בכל שלבי הבנייה, החל ממתן המלצות בעת תכנון קמין עץ בנוי ועד לבחירת החומרים ומתן פתרונות חימום מתקדמים.

קמין עץ בנוי – שילוב של עיצוב ויעילות

אחת הבעיות של קמין עץ בנוי היא ניצולת האנרגיה. ברגע שישנה גומחה בקיר עם ארובה וזו משמשת כאמצעי חימום, התוצאה יכולה להיות אובדן של עד שמונים אחוזים של האנרגיה המושקעת בחימום. לכן היום ישנם פתרונות שגורמים לחום לצאת אל חלל הבית ולא ללכת לאיבוד ישירות אל הארובה. כאן אפשר לראות כי תכנון נכון ובחירה בתנור הנכון מובילים לחימום נעים, אווירה קסומה ויעילות מרבית.

דגשים חשובים בהפעלת קמין עץ בנוי

  • ניקיון סביבת התנור – קמין עץ בנוי דורש ניקיון אחת לתקופה ואפשר לחלק את המשימה לשתי פעולות: האחת היא ניקיון תדיר בעת השימוש וזו כוללת הוצאת הפסולת. השנייה היא ניקיון מקצועי של הארובה ולעתים גם הקמין (אם יש בתוכו שאריות לכלוך של שריפת העצים).
  • בטיחות הבית ודייריו – על הבטיחות אסור להתפשר ולכן בתכנון בניית קמין העץ יש לבדוק מהן הסכנות שיכולות להיות בבית ולהימנע מכך שהפעלת התנור תהווה נזק. היום ישנם שלל פתרונות לסגירת הקמין, כאלו שלא מפריעים ליהנות מהחום שהוא מפיץ.
  • בחירת עצים מתאימים – כל מי שיש לו ניסיון בתחום הפעלת קמין עץ בנוי יוכל לספר שישנו הבדל בין סוגי העצים השונים וגם להתיישנות שלהם. כדי ליהנות מחום ביעילות גבוהה מומלץ לבחור בעצים איכותיים, ישנים דיים (תמיד עדיף לרכוש עצים שנכרתו מעל לשנה לפני השריפה) וזאת בנוסף לבנייה נכונה של הקמין.

יתרונות בקמין עץ בנוי

רוב האנשים אינם מומחים לענייני חימום הבית ולא מכירים את כל הפתרונות הקיימים בתחום. הסיבה לכך היא שאף על פי שתנורי החימום על סוגיהם השונים קיימים מזה שנים רבות, הם עברו שינויים בנראות שלהם, ביכולת להפיק את מרב האנרגיה ובאופן התפעול שלהם. היום אפשר לראות כי קמין עץ בנוי עשוי בעצם מליבת ברזל ומתכת אשר מביאה איתה כמה יתרונות ובהם:

  • אח פתוח – קמין העץ אשר בנוי בבית מציע תחושה של אח פתוח ובכך למעשה יוצר את האווירה המושלמת לחורף. אפשר לשים ליד האח פינת ישיבה וליהנות גם מהחום הנעים שהוא מפזר וגם מהמראה הממכר של האש.
  • קמין סגור – על אף שהקמין כלפי חוץ יכול להיות פתוח, בפנים מדובר במערכת סגורה. דבר זה הוא שיוצר את ניצולת האנרגיה המקסימלית ואת ההגנה מפני גיצים.
  • חימום גבוה – בעבר, קמין עץ בנוי היה יכול לחמם בצורה סבירה ובעיקר באזור הקרוב לקמין. היום, בזכות השילוב של הליבה והבנייה הפנימית של הקמין, ניצול האנרגיה גבוהה מאד ולכן החימום מתאים למרחב גדול ולא רק לסביבת התנור.
  • נקיון – ישנם אנשים אשר חוששים כי יהיו שאריות שיתעופפו אל תוך הבית בעת הפעלת הקמין, אך המבנה הקיים שומר גם על כך ומציע חימום נעים, יעיל ונקי.
  • עיצובים מגוונים – קמין עץ בנוי יכול לבוא בשלל צורות ולתת להשתלב היטב בכל בית. אפשר לראות עיצובים מעוגלים, ישרים, כאלו אשר מתאימים לעיצוב כפרי וכאלו אשר מתאימים לעיצוב נקי ו”הייטקיסטי”.

בחירת חברה ליצירת הקמין

קמין עץ בנוי הוא לא רק אזור עיצובי בבית, הוא אמור לחמם אותו באמצעי הזול ביותר לחימום ולהעניק את האווירה המושלמת בחלל. כדי ליצור את הקמין הבנוי בצורה הטובה ביותר, כזו שתשמש לאורך שנים רבות ותוביל לבית נעים, יש להתחיל בתכנון נכון וכאן יש לערב חברה המנוסה בתחום.

החברה צריכה להכיר את תחום החימום על בוריו, להכיר את המגבלות אשר יכולות לצוץ בעת הבנייה ולמצוא להן פתרונות. כמו כן, החברה חייבת להקשיב לצרכיי הלקוח, להבין מה מידת החימום הנדרשת בבית, מה הוא מחפש מבחינת קלות התפעול ולתת פתרונות מתקדמים וליווי מרגע הבחירה לבנות קמין עץ ועד לאחר הפעלתו.

קמין עץ בנוי

לכניסה לקטלוג שלנו – לחצו כאן

לפרטים נוספים וייעוץ חינם – צרו איתנו קשר

אולי יעניין אותך עוד