תפריט

יש לכם קמין בבית ואתם לא יודעים מה לעשות עם העצים להסקה? ריכזנו עבורכם כמה טיפים שיעזרו לכם לאחסן את עצי ההסקה בצורה יעילה ובטוחה.

מה הם עצי הסקה?

עצי הסקה הם למעשה עצים לקמין אשר מיועדים לבעירה בתוך קמין. הקמין מחמם את הבית באמצעות העצים הללו אשר נשרפים בתוכו. מדובר באמצעי חימום בטוח למרות הבערה, היות ולא מדובר באש בעוצמה חזקה אלא בבערה איטית של העצים. לא כל עץ מתאים להיות עץ הסקה, אלא יש צורך בסוגים מסוימים של עצים. סוגי העצים הפופולריים ביותר להסקה יהיו עץ זית, אורן, אקליפטוס, ברוש, שקד, עצי הדר, קזוארינה וסיסם הודי. עצים אלה הם עצים אשר קל לאסוף אותם והם אינם עולים באש במהירות, וכך שומרים על חימום לאורך זמן רב יותר מבלי שיהיה צורך בחידוש באופן תכוף.

איך תאחסנו אותם בצורה נכונה?

את עצי ההסקה יש לאחסן בצורה נוחה ובטוחה, כך שתוכלו להנות מהם. הדבר החשוב ביותר הוא לאחסן אותם במקום סגור ויבש, כך שלא יירטבו. עץ רטוב לא יכול להישרף ולכן חשוב להקפיד שיהיו יבשים ככל הניתן ואף לא יצברו לחות. כמו כן, כדאי לאחסן את העצים במקום נגיש ונוח עבורכם על מנת שיהיה לכם קל להגיע אליהם בימי החורף הקרים. יחד עם זאת, כדאי לזכור שתצטרכו אותם רק לתקופה מסוימת במהלך השנה ולכן כדאי שלא יתפסו מקום הכרחי עבור דברים בהם אתם עושים שימוש לעיתים תכופות יותר. כך למשל תוכלו לאחסן את עצי ההסקה שלכם בתוך מחסן גינה נגיש ונוח.

מחסני גינה הם פתרון האחסון המושלם היות וכך גם העצים נשמרים בצורה סגורה ויבשה, גם לא תופסים מקום נדרש בבית וגם העצים נגישים לכם על מנת להפעיל את הקמין שלכם. אחסון נכון של העצים יעזור לכם להנות יותר מהקמין שלכם ולהתחמם בצורה יעילה יותר.

האם צריך לאחסן מראש, ואם כן  – כמה?

כדאי לאסוף ולאחסן מראש את עצי ההסקה שלכם. כאשר עץ נכרת הוא עדיין רטוב ולח מבפנים, מה שלא מאפשר לו לבעור כמו שצריך. כמו כן, ככל שהעץ לח יותר כך הוא יפיק יותר עשן בזמן שבוער בקמין וזה יכול למלא לכם את הבית ואף לחנוק אתכם. לכן, כדאי לאחסן את העץ מראש על מנת לאפשר לו להתייבש במשך זמן מסוים. כך למשל תוכלו לחתוך כמה עצי הסקה ולאחסן בתוך מחסן לגינה שכמו שהזכרנו הוא פתרון האחסון המושלם. כשאתם מאחסנים את העצים, כדאי לחשוב לפי אופן השימוש של קמין העץ. צברו עצים לפי חישוב כמות הזמן הממוצעת בשנה שאתם משתמשים בקמין ומשך הזמן שהוא דולק לאורך היום. כדאי להיערך מראש עם כמות עצים מספקת כדי שלא תיתקעו עם חוסר ותסבלו מקור.