תפריט

סטייק פריים על עצם

שיטת הצריבה ההפוכה לסטייקים על עצם תספק מנה טעימה ביותר למשפחה, לחברים ולאורחים שלכם. יש לקחת סטייקים נבחרים, מתבלים בפשטות עם תערובת תיבול שמכינים לבד, מכניסים אותם על הגריל לעישון לפני שאתם צורבים אותם לשלמות.

category

קטגוריה

time

זמן הכנה

1.5

level

דרגת קושי

קל

diners

מספר סועדים

2

מצרכים למתכון

מצרכים

  • סטייק על עצם במשקל של כ350-500 גרם (כ4 ס"מ עובי)
  • פלפל שחור גס
  • מלח גס
  • כוסברה
  • בצל
  • שום

      הוראות הכנה

      השיטה שאנחנו דוגלים בה נקראת REVERSE SEAR.
      מבלי להיכנס לפרשנות המורכבת של המילים בתרגום לעברית, בגדול הרעיון הוא לתת בישול איטי לנתח ורק כאשר הוא מגיע כמעט למידת העשייה הרצויה ניתן לו צריבה חזקה על האש.

      וודאו שהסטייקים חתוכים בעובי של 4-5 ס"מ – העובי המושלם לצלייה.

      הכינו את תערובת התיבול בסגנון סטייק פריים בעזרת ערבוב של פלפל שחור גס, מלח גס, מעט כוסברה, בצל קלוי ושום קלוי. הכמויות מכל מרכיב לבחירתכם לפי הטעם.

      תבלו בנדיבות את הסטייקים בעזרת שפשוף ועיסוי תערובת התיבול לתוך הבשר והשאירו אותם לנוח בטמפרטורת החדר למשך 20 דקות כדי שייספגו את התיבול.

      חממו מראש את המעשנת הפלט/גריל שלכם ל120 מעלות צלזיוס.

      הניחו את הסטייק על הגריל למשך שעה בערך או עד שהם יגיעו לטמפרטורה פנימית של 40-43 מעלות צלזיוס. הוציאו את הסטייקים מהגריל והניחו אותם בצד.

      הרימו את החום ל- 230 מעלות (מעשנות לואיזיאנה ופיטבוס פתחו את תריס הלהבה).

      הניחו את הסטייקים מעל האש וצרבו כ-2 דקות כל צד, 4 דקות בסך הכל. תוכלו לדעת שהסטייק מוכן לאחר שהטמפרטורה הפנימית מגיעה ל -55 עד 57 מעלות צלזיוס (למידת עשייה מדיום-רייר). או למידת עשיה אחרת לפי העדפתכם:

      ריר: 54-56 מעלות
      מדיום ריר: 57-60
      מדיום: 61-65
      מדיום וול: 66-70
      וול דן: 71-75

      *אם אתם מעדיפים צריבה עדינה – בתהליך ראשון הביאו את הנתח לטמפרטורה פנימית של 55-58 מעלות, ואז תנו צריבה על האש כחצי דקה כל צד.

      תנו לסטייק לנוח 10-15 דקות לאחר הצלייה לטמפרטורה אחידה, ולספיגה מחדש של הנוזלים.

      הגישו עם מנות הצד האהובות עליכם, אנחנו ממליצים על אספרגוס על הגריל ותפוחי אדמה אפויים.

      בתיאבון!

      מתכונים נוספים

      מתכון לפיצה בטאבון

      אתם רוצים להכין פיצה כמו מקצוענים ולקצור מחמאות אבל חוששים ולא יודעים איך להתחיל? אנחנו כאן כדי לקחת אתכם יד ביד להצלחה שלכם. 

      קבלו באהבה מתכון בסיסי ומפורט שיעזור לכם לעשות את הצעדים הראשונים שלכם ב

      סטייק טומהוק בגריל

      לפעמים, טוב להיות מלך או לפחות להתייחס לעצמכם כאחד. פנקו את עצמכם הערב עם סטייק טומהוק בגריל מתובל בתערובת תבלינים מנצחת ומעליה רוטב תחליף חמאה, שום ורוזמרין. סטייק הטומהוק הוא אחד מנתחי הסטייק הפופול

      סטייק בטכניקת ריברס סירינג

      טכניקת הרברס סירינג (צלייה הפוכה reverse sear) צברה לאחרונה פופולריות ביחס לשיטת הצלייה הרגילה ומסיבה טובה. זו פשוט דרך מצוינת לבשל נתח סטייק עבה לטמפרטורה הפנימית המושלמת ועם זאת עדיין לקבל את הציפוי

      סטייק אנטריקוט בגריל

      אם אתם רק מחפשים מתכון קל ופשוט להכנה לסטייק על הגריל, הגעתם בדיוק למקום הנכון. עקבו אחר ההוראות לסטייק אנטריקוט המבושל בצורה מושלמת ומתובל בתערובת תיבול בסגנון Steak House.