תפריט

עוף צלוי בסומאק

לקבלת טוויסט ייחודי על העוף הצלוי שלכם, נסו את המתכון הפשוט והכפרי הזה לעוף צלוי מתובל בסומאק בהשראת המטבח המזרח התיכוני. הסומאק הוא תבלין מסורתי במזרח התיכון, הוא בעל טעם דביק ומזכיר הדרים, מה שהופך אותו לתבלין המושלם למאכלי עוף. במתכון זה מורחים את שוקיי העוף בתערובת של לימון, סומאק, טימין ופלפלי סראנו. הירכיים נצלות בגריל עד שהן רכות וחרוכות קלות. מגישים בייחד עם אורז לבן או סלט עלים ירוקים להשלמת הארוחה.

category

קטגוריה

time

זמן הכנה

12 שעות

level

דרגת קושי

קל

diners

מספר סועדים

4

מצרכים למתכון

  • 8 שוקי עוף או כנפיים
  • 1/4 כוס מיץ לימון
  • 1/4 כוס שמן זית
  • 1 פלפל סרנו (צ'ילי) טחון
  • 1 כף תבלין סומאק
  • 1 וחצי כפיות תימין מיובש
  • 1 עלה מרווה
  • רוזמרין מיובש
  • פטרוזיליה מיובשת

      הוראות הכנה

      בקערת ערבוב בינונית הקציפו בעזרת מטרפה ידנית 1/4 כוס מיץ לימון, 1/4 כוס שמן זית, 1/2 כפית פלפל לימון, 1 עלה מרווה קצוץ, 1 1/2 כפיות טימין מיובש, 1/2 כפית רוזמרין מיובש, 1/2 כפית פטרוזיליה מיובשת, 1 כף תבלין סומאק, ו1 פלפל סרנו טחון.

      הניחו את העוף בשקית ניילון אטומה גדולה הניתנת לסגירה מחדש, ואז שפכו את תערובת התבלינים לתוך השקית. אפשרו לבשר לספוג את התבלינים למשך הלילה.

      הדליקו את המעשנה/גריל שלכם וחממו מראש ל -150 מעלות צלזיוס. אם אתם משתמשים בגריל גז או פחם, כוונו אותו לחום בינוני-נמוך – או הציבו את הרשת גבוה להרחיק ממקור החום.

      הוציאו את ירכי העוף או הכנפיים מתערובת התבלינים והניחו אותם ישירות על רשת הגריל. צלו את העוף באיטיות במשך 45 עד 55 דקות, עד שתגיעו לטמפרטורה פנימית של 74 מעלות צלזיוס.

      סובבו את העוף כל רבע שעה לבישול אחיד ולעור פריך קלות.

      הוציאו את העוף מהגריל ותנו לו לנוח במשך 10 דקות לפני ההגשה.

      בתיאבון!

      מתכונים נוספים

      מתכון לפיצה בטאבון

      אתם רוצים להכין פיצה כמו מקצוענים ולקצור מחמאות אבל חוששים ולא יודעים איך להתחיל? אנחנו כאן כדי לקחת אתכם יד ביד להצלחה שלכם. 

      קבלו באהבה מתכון בסיסי ומפורט שיעזור לכם לעשות את הצעדים הראשונים שלכם ב

      סטייק טומהוק בגריל

      לפעמים, טוב להיות מלך או לפחות להתייחס לעצמכם כאחד. פנקו את עצמכם הערב עם סטייק טומהוק בגריל מתובל בתערובת תבלינים מנצחת ומעליה רוטב תחליף חמאה, שום ורוזמרין. סטייק הטומהוק הוא אחד מנתחי הסטייק הפופול

      סטייק בטכניקת ריברס סירינג

      טכניקת הרברס סירינג (צלייה הפוכה reverse sear) צברה לאחרונה פופולריות ביחס לשיטת הצלייה הרגילה ומסיבה טובה. זו פשוט דרך מצוינת לבשל נתח סטייק עבה לטמפרטורה הפנימית המושלמת ועם זאת עדיין לקבל את הציפוי

      סטייק אנטריקוט בגריל

      אם אתם רק מחפשים מתכון קל ופשוט להכנה לסטייק על הגריל, הגעתם בדיוק למקום הנכון. עקבו אחר ההוראות לסטייק אנטריקוט המבושל בצורה מושלמת ומתובל בתערובת תיבול בסגנון Steak House.