תפריט

פילה מדומה מתכון

פילה מדומה הוא נתח עם יחסי ציבור לא טובים, אך במחיר משתלם. עם עשייה נכונה ניתן להגיע איתו לתוצאות מפתיעות.
אמנם הבשר יהיה "קפיצי" יותר מסטייק – אבל מי אמר שבשר טעים חייב להיות רך?

category

קטגוריה

time

זמן הכנה

2-3 שעות

level

דרגת קושי

בינוני

diners

מספר סועדים

6

מצרכים למתכון

    מצרכים

    • גוש פילה מדומה שלם
    • שמן זית
    • פלפל שחור

      הוראות הכנה

      נמרח את הנתח בשמן זית בנדיבות, ונטחן מעל פלפל שחור גרוס בכמות סבירה.

      בפילה מדומה אנחנו חייבים תהליך איטי ולכן נעבוד על טמפרטורת עישון מינימלית. (בלואיזיאנה מעשנת בשר הפעילו על 82 מעלות, ובפיטבוס על 95 מעלות).
      עשיית הבשר בטמפרטורות נמוכות שבין 80-110 מעלות משאירה את הבשר נינוח, סיבי השריר נשארים רפויים ואף מתרככים וכך שומרים על כל המיצים בפנים, השומן אינו נמס ונשמר בתוך הבשר.

      אנחנו נשאיר את הבשר בפנים עד כמעט למידת העשיה הרצויה. הדרך היחידה האמינה לבדוק זאת היא ע”י שימוש במד חום מהיר דיגיטלי בנעיצה למרכז הנתח.

      נתח עבה בעשיה איטית קשה מאוד לאמוד את מצבו רק לפי העין כמו שאנחנו רגילים מהמנגל. זמן הבישול המשוער באופן ההכנה הנ”ל לגוש פילה מדומה עשוי להיות סביב 2-3 שעות.

      מידות העשיה המקובלות הם למעשה טווח טמפרטורות מדוייק ביותר:

      ריר: 54-56 מעלות
      מדיום ריר: 57-60
      מדיום: 61-65
      מדיום וול: 66-70
      וול דן: 71-75

      גם אם אתם אוהבים וול דן את הפילה מדומה אנחנו נוציא עד 56 מעלות בכדי למנוע התייבשות (תוכלו לתת צריבה מעט ארוכה יותר לאחר הפריסה).

      לאחר מכן הגבירו את החום לעוצמה גבוהה בגריל/מנגל (לואיזיאנה ופיטבוס העלו למקסימום ופיתחו תריס להבה). בינתיים עד להתחממות הגריל והרשת נפרוס את גוש הפילה לפרוסות דקות של כ1 ס"מ. לאחר התלהטות הרשת נצלה את פרוסות הפילה בצריבה מהירה.

      חשוב! אנחנו רוצים רק לתת צריבה קלה בכדי להעשיר את הטעמים, יש לתת זהירות יתרה לא לייבש את הפרוסות הדקות. מומלץ לא יותר מ30 שניות כל צד – תלוי בטמפרטורה.

      הצריבה הסופית נותנת חריכה לשומן ומוסיפה המון ארומה וטעם, וכן יוצרת שכבת “קרמול” קריספית. יש להגיש ולאכול מיד כשזה חם – אחרת הפילה מדומה מתייבש ומתקרר מהר.

      בתיאבון!

      מתכונים נוספים

      מתכון לפיצה בטאבון

      אתם רוצים להכין פיצה כמו מקצוענים ולקצור מחמאות אבל חוששים ולא יודעים איך להתחיל? אנחנו כאן כדי לקחת אתכם יד ביד להצלחה שלכם. 

      קבלו באהבה מתכון בסיסי ומפורט שיעזור לכם לעשות את הצעדים הראשונים שלכם ב

      סטייק טומהוק בגריל

      לפעמים, טוב להיות מלך או לפחות להתייחס לעצמכם כאחד. פנקו את עצמכם הערב עם סטייק טומהוק בגריל מתובל בתערובת תבלינים מנצחת ומעליה רוטב תחליף חמאה, שום ורוזמרין. סטייק הטומהוק הוא אחד מנתחי הסטייק הפופול

      סטייק בטכניקת ריברס סירינג

      טכניקת הרברס סירינג (צלייה הפוכה reverse sear) צברה לאחרונה פופולריות ביחס לשיטת הצלייה הרגילה ומסיבה טובה. זו פשוט דרך מצוינת לבשל נתח סטייק עבה לטמפרטורה הפנימית המושלמת ועם זאת עדיין לקבל את הציפוי

      סטייק אנטריקוט בגריל

      אם אתם רק מחפשים מתכון קל ופשוט להכנה לסטייק על הגריל, הגעתם בדיוק למקום הנכון. עקבו אחר ההוראות לסטייק אנטריקוט המבושל בצורה מושלמת ומתובל בתערובת תיבול בסגנון Steak House.