תפריט

מערכות הסקה ביתיות

הדרך בה תבחרו לחמם את הבית שלכם בחורף דורשת מכם להתחשב בנתונים שונים כולל מקום המגורים שלכם, גודל הבית, תחושת הקור באזור והרגישות האישית שלכם. רבים מהבתים בישראל אינם מוכנים לחורף כראוי, רבים מדי מתאכזבים שוב ושוב מהמזגן המייבש ואפשר לראות עלייה משמעותית במשפחות אשר מחפשות אחר מערכות הסקה לחימום בתיהן. לא רק באזורים הקרים […]

הדרך בה תבחרו לחמם את הבית שלכם בחורף דורשת מכם להתחשב בנתונים שונים כולל מקום המגורים שלכם, גודל הבית, תחושת הקור באזור והרגישות האישית שלכם. רבים מהבתים בישראל אינם מוכנים לחורף כראוי, רבים מדי מתאכזבים שוב ושוב מהמזגן המייבש ואפשר לראות עלייה משמעותית במשפחות אשר מחפשות אחר מערכות הסקה לחימום בתיהן.

לא רק באזורים הקרים של הארץ

בשנים האחרונות המערכות של ההסקה השתכללו והפכו לנגישות עבור כולם. הדבר הוביל לכך שגם משפחות אשר מתגוררות באזורים שאינם קרים במיוחד ושהטמפרטורות בהן אינן יורדות פלאים, מחפשות אחר פתרונות חימום יעילים. אחת הסיבות לכך שרבים מוכנים להכניס לביתם מערכת היא הקור המורגש בתוך הבית. הבנייה בישראל אינה מבודדת דיה (ברוב המקרים), המזגן מייבש את החדר וכתוצאה מחימום לא מתאים עולה גם התחלואה.

המגמה בה ניתן להבחין היא שיותר ויותר משפחות, באזורים רבים בארץ כולל בערי המרכז, מתחילות לברר על אודות מערכות הסקה ביתיות. כיוון שישנן מערכות שונות, חשוב מאד להבין במה מדובר, אלו אמצעי אנרגיה קיימים ולהבין מהם השיקולים אותם יש לבחון בבחירת המערכת האחת לבית.

מהם אמצעי האנרגיה העומדים לרשותכם

בבדיקת מערכות הסקה ביתיות אפשר לראות שישנם סוגים שונים של אנרגיה ואותן אפשר לחלק לחשמל ונפט או גז. בשנים האחרונות השימוש בנפט ירד בשל עליית המחירים, אך הגז נשאר והוא כלכלי יותר בתפעול מאשר הפעלת מערכת חשמל. מבחינת תפוקת החום, כל אמצעי האנרגיה יכולים להביא את המערכת לשיאה וכאן יש לבדוק איזו עוצמת חימום היא יכולה לספק.

פרמטרים בבחירת מערכות ההסקה ביתיות

  •  אזור המגורים – אזור המגורים משמעותי מאד בבחירת מערכת הסקה או תנור חימום. כאן יש לבדוק כמה קר בסביבה, כיצד הלחות יכולה להשפיע על תחושת הקור ואם ישנן רוחות או לא.
  • גודל הבית – גודלו של הבית ואופי הבנייה ישפיעו על ההחלטה איזו מערכת תתאים לו ביותר. כמו כן, יש לשאול אם מדובר בבית או דירה כיוון שלעתים דירה תציב מגבלות. אם נראה שישנם אתגרי חימום יהיה צורך למצוא מערכת שיכולה לענות עליהם.
  • עלויות – את העלויות של מערכות הסקה יש לחלק לשתיים. חלק אחד הוא עלות ההקמה של המערכת והחלק השני יהיה עלויות התפעול בחורף. בבחינת הבית והתכניות שלו חברה המתמחה בתחום תוכל לתת הצעת מחיר להקמת המערכת והיא תוכל להעריך מה יהיה חשבון האנרגיה במהלך החודשים הקרים.
  • נוחות הפעלה – האנשים המתגוררים בבית יכולים לבקש מערכת שכמעט ואין כל צורך בתפעול שלה. כאן כמובן אם המערכת מבוססת על אנרגיה שאינה חשמל יש לזכור כי יהיה צורך לשנע את האנרגיה אל הבית.  

התייעצו עם המומחים

בחירת מערכת הסקה לבית היא בחירה משמעותית שדורשת השקעה ראשונית. הציפייה שלכם צריכה להיות החזר ההשקעה וחיסכון לטווח ארוך וזאת לצד הנאה מבית חמים ונעים בימים הקרים. רוב האנשים אינם מומחים בתחום מערכות החימום ולכן הם בוחרים להתייעץ עם החברות המתמחות בתחום, מעלים שאלות שונות, מגדירים את הציפיות ולאחר הצעת מחיר מקבלים את ההחלטה אם לשים את המערכת.

כדאי לזכור כי ישנם פתרונות חימום שונים ובהם לא רק מערכות הסקה. כאן התפקיד של החברה או החנות הוא לעזור לכם לבצע את הרכישה המתאימה לכם כאשר גם היא יודעת שרכישה זו צריכה להיות חד פעמית ולשמש אתכם לאורך עשרות שנים. הבחירה צריכה להיות יעילה, חסכונית ולאפשר לכם להעביר את החורף בנעימות וחמימות.

אולי יעניין אותך עוד