תפריט

ניקיון ותחזוקה של קמין העץ

קמין העצים משרת אותנו נאמנה במשך תקופה ארוכה של השנה, מכניס לנו אווירה קסומה הביתה ומשדרג לנו את איכות החיים בכמה רמות. אז בחייאת, מה עם הקמין?! הוא דואג לנו כל כך יפה, בואו לא נשכח גם אנחנו לדאוג לו. במיוחד בשביל זה, הפוסט הבא יעסוק בניקיון ותחזוקה של קמין עצים. ניקיון ותחזוקה אנו ממליצים […]

קמין העצים משרת אותנו נאמנה במשך תקופה ארוכה של השנה, מכניס לנו אווירה קסומה הביתה ומשדרג לנו את איכות החיים בכמה רמות. אז בחייאת, מה עם הקמין?! הוא דואג לנו כל כך יפה, בואו לא נשכח גם אנחנו לדאוג לו.
במיוחד בשביל זה, הפוסט הבא יעסוק בניקיון ותחזוקה של קמין עצים.

ניקיון ותחזוקה

אנו ממליצים להקפיד על תחזוקה שגרתית של הקמין והארובה. קמין נקי מספק הנאה מהמראה המרהיב של האש, והבעירה טובה יותר ונקיה יותר. בנוסף, אם אתם מסיקים בעץ יבש באיכות טובה ומקפידים לנקות את הארובה, כך תמזערו את הסיכון של דליקת העטרן בארובה – דבר שמקצר את אורך חייה וגם עשוי להיות מסוכן. תחזוקה נאותה תאריך את החיים של הקמין שלכם ותיתן לכם שנים ארוכות של סיפוק והנאה מהמוצר.

אתם יכולים בקלות לעשות את התחזוקה היומית בעצמכם – זה לא דורש ציוד יקר או כישורים מיוחדים!

הסרת פיח מהזכוכית

קמינים איכותיים העובדים בטכנולוגיית CleanBurning System, באם מתופעלים נכון עם עץ יבש ומבוקע כראוי – לרוב יתנו תקופה קצרה בה הזכוכית תישאר נקיה. בקמינים עם מערכת AirWash לרוב מספיק להבעיר אש חזקה לזמן קצר בכדי לשרוף את חלקיקי הפיח המכסים את הזכוכית.
כאשר שיטה זו לא עובדת, אנו ממליצים לנקוט בשיטה הבאה:
להרטיב פיסת העיתון מקומטת ולטבול אותו בזהירות באפר בחלק התחתון של תנור העצים. לשפשף את האפר על הזכוכית בעזרת הנייר. במידת הצורך חזרו על הפעולה פעמים נוספות בכדי לשחרר את כל הפיח. לבסוף, נגבו עם מטלית נקייה. שיטה זו היא טובה יותר לסביבה, יעילה וזולה, ואינה שורטת את הזכוכית.

מניעת התפייחות הזכוכית

נשתף אתכם בסוד של “רוקח תנורי חימום” – כיצד למנוע את התפייחות הזכוכית לזמן ארוך יותר! מה ששמעתם!

לאחר כמה ניסויים הצלחנו להכתיר בהצלחה את הרעיון שהבזיק במוחנו. לאלו שיש להם קמין, בטח שמתם לב שכאשר אתם לא מקפידים לנקות את הזכוכית, עם הזמן נשרף חלק מהפיח שעל הזכוכית באזורים מסויימים, ואלו לא מתפייחים בשנית במשך זמן רב.

הסיבה לכך היא שכאשר נשרף הפיח שעל הזכוכית הוא נהפך לאפר הנשאר דבוק על הזכוכית. האפר דוחה את הפיח!
אז הגינו רעיון – לקחנו אפר בכוס והערנו עליו מים רותחים. ערבבנו היטב ונתנו לזה לעמוד ולהתקרר.
לאחר מכן מילאנו את הנוזל בבקבוקון ריסוס וריססנו על הזכוכית. תתפלאו – זה עובד).

מה שמעכב את הדבקות הפיח אלו המינרלים שבאפר. דבר נוסף שגילינו הוא שכאשר מצטבר פיח על שכבת הריסוס – בעת הניקוי הוא מתקלף בקלות יתרה הרבה יותר!
אז כשתנסו את זה בבית אל תשכחו להרים טלפון ולספר לנו על ההתנסות שלכם! ותמיד תזכרו ממי קיבלתם את הטיפ.

ריקון האפר

האפר מורכב מהחלקים שאינם דליקים בעץ, בעיקר מינרלים.
הרבה אנשים מפנים את האפר לעתים קרובות מדי. למעשה, השארת שכבה של אפר בחלק התחתון של הקמין יש בה הרבה תועלת.

שכבה זו מבודדת ומגנה על הברזל בחלק התחתון מהחום של האש הבוערת. בנוסף, ע”י כך שאין מערבולות אוויר מתחת לעץ החדש הבעירה מתרחשת בעיקר בחלקו העליון – מה שנותן זמן בעירה ממושך יותר. כמו כן, קל יותר להדליק את האש באם נותרו גחלים בקמין.
בגלל שאפר הוא חומר מאוד מבודד, לעתים קרובות תמצאו גחלים קטנטנים חבויים באפר בשעות ואפילו בימים שלאחר גוויעת הבעירה. לכן כאשר אתם מרוקנים את האפר חשוב לשפוך אותו לתוך פח מתכת עם מכסה למשך כמה ימים לפני שמרוקנים אותו לפח הרחוב. לחילופין, אפר יכול לשמש כחומר דישון לעצים בחצר.

תחזוקה שנתית של קמינים ותנורי עץ

לפחות פעם בשנה בדקו את החלקים הפנימיים של הקמין וודאו שהם במצב טוב ולא התעוותו. כמו כן הקפידו לבדוק את חבלי האיטום בדלתות. באם הם רפויים הדביקו אותם עם סיליקון עמיד בחום. באם התבלו יתר על המידה החליפו אותם.

אם לא תעשו זאת יכנס יותר מדי חמצן לבעירה ותבזבזו עץ שלא לצורך, וזמן הבעירה יהיה קצר יותר. כמו כן, תתכן בעירה חזקה מדי העלולה להזיק לקמין!

גריפת העטרן מהארובה

ניקוי ארובת קמין צריך להתבצע אחת לשנה, או לכל הפחות אחת לשנתיים.
ארובה נקיה היא חשובה בכדי להשיג בעירה נקיה, ובכדי להימנע מדליקה בארובה העלולה לגרום נזק לארובה, ובתרחיש המפחיד יותר – לשריפה. קמינים זולים ללא טכנולוגיית CleanBurning מייצרים באופן משמעותי יותר פיח מאשר קמין מודרני איכותי. הסקה עם עץ רטוב מייצרת המון פיח ועטרן, מזהמת את הסביבה, ולא מחממת! הקפידו להתארגן מראש ולהסיק עם עץ יבש.

לכניסה לקטלוג קמין העצים שלנו

לפרטים נוספים וייעוץ חינם – צרו איתנו קשר

אולי יעניין אותך עוד