תפריט

איך לבחור גריל גז?

אם אתם אוהבים בשר ויש לכם מקום בגינה (או במרפסת), סביר להניח שגם אתם בשלב כזה או אחר תגיעו למסקנה שהגיע הזמן לרכוש גריל גז – אחד איכותי שיאפשר שליטה מלאה ויקל את הפעולה. עם זאת, בנקודה זו מהר מאוד תגלו שקיימים לא מעט סוגים ושטווח המחירים די גדול. אז כיצד בוחרים? הכנו לכם כמה […]

Davinci-Bianco-3
Davinci-Bianco-7
Davinci-Bianco-8

אם אתם אוהבים בשר ויש לכם מקום בגינה (או במרפסת), סביר להניח שגם אתם בשלב כזה או אחר תגיעו למסקנה שהגיע הזמן לרכוש גריל גז – אחד איכותי שיאפשר שליטה מלאה ויקל את הפעולה. עם זאת, בנקודה זו מהר מאוד תגלו שקיימים לא מעט סוגים ושטווח המחירים די גדול. אז כיצד בוחרים? הכנו לכם כמה טיפים יעילים, עקבו אחריהם ובפעם הבאה תהיו אלו אתם שתזמינו את החברים לעשות "על האש", ולו בשביל להשוויץ.

נקודות עגינה

ראשית חשוב להבין כמה מוכנים להוציא, כמה אנשים הגריל עומד לשרת וכמה מקום מיועד עבורו. לאחר מכן יש להתמקד בשתיים שלוש חברות שנחשבות מובילות בתחום (קרי חברת  BORETTI וחברת (ROSLE, ואף חובה שהמשווק יהיה אמין ובעל רזומה חיובי, ולו בכדי שבעת בעיה יהיה אל מי לפנות. כמו כן, על מנת לוודא שאכן פונים לחברה איכותית ולמשווק אמין, רצוי לבחון ברשת תגובות של לקוחות, תהיו בטוחים שאם לקוחות אינם מרוצים הם ימהרו להתלונן.

מדיום רייר – בחינת המבער

המבער הנו החלק שאולי הכי משמעותי בגריל גז ועל כן חשוב ליישר קו: מבער מנירוסטה נחשב מוביל בתחום. מבערים מנירוסטה מחזיקים מעמד לאורך שנים ומספקים להבה אידאלית. עוד אופציה מתייחסת למבער יצוק. מבער יצוק גם כן מספק עוצמה נאה של להבה, אך מנגד הוא עתיד להחליד די מהר – המסקנה ברורה!

מדיום וול – פיזור חום

בכול הנוגע לפיזור חום, אחידות הינה מילת המפתח, ועל כן יש לחפש אחר רשת גריל שעשויה מברזל יצוק, וזאת בשל הסיבה הפשוטה שברזל מתחמם ופולט חום, עובדה שמשפיעה באופן חיובי על פיזור החום: מזרזת את ההליך ובו זמנית מעניקה תוצאה אחידה. כמו כן, הרבה יותר קל לנקות רשת מנירוסטה. פה נרחיב שלא רק חשובה החומריות של הרשת אלא גם המיקום שלה, משמע חובה שהרשת תהייה מספיק רחוקה מהמבערים, כך שנזכה להגן על הבשר מפני חריכה מיותרת ונשיג פיזור חום יותר אחיד.   

וול דאן – החומריות של גוף הגריל

החומריות של גוף הגריל משפיעה באופן ישיר על אופי התחזוקה ועל אורך החיים של המוצר. מכאן שחשוב לוודא שמדובר בחומרים איכותיים, ולו בכדי לשמור על טעמו הטבעי של הבשר.

עיצוב? חשוב לא פחות!

אין להתעלם מהעובדה שגריל בין היתר מהווה סמל סטטוס ועל כן העיצוב שלו גם כן מאוד משמעותי. אי לכך מומלץ להכיר את הגרילים שחברת "רוקח" מייבאת, גרילים מרהיבים ביופיים בעלי עיצוב איטלקי, אלגנטי יוקרתי. מבקשים דוגמה? קיימים דגמים שבין היתר מציעים מכסה שקוף עם חלון – אם בשביל להביט מה קורה בפנים ואם בכדי לייצר עניין.

קערה ייעודית לשומנים

מחקרים מראים ששומן שנשרף וחוזר לבשר עשוי לסרטן, ובין היתר עשוי לפגוע באיכות הנתח. אי לכך חשוב לוודא שבוחרים גריל גז מומלץ, כזה שכולל קערה עבור איסוף וריקון השומנים ואף רצוי לבחון שאופי התפעול נחשב ארגונומי ונוח.

דירוג אנרגטי

לא רבים יודעים, אך גם לגרילים יש דירוג אנרגטי. אי לכך לפני רכישת גריל גז מומלץ לבחון מהם הנתונים – כמה גז שורף הגריל בעת העבודה, כאשר המטרה היא לרכוש גריל שמעניק ניצול מקסימלי של BTU – של הספק הצריכה, וזאת כי מדובר באלמנט שמסייע לחסוך, ליהנות מאיכות תפעול ולשמור על הסביבה. מה אם כן נחשב כדירוג טוב? לצורך הדוגמה גריל גז שכולל שני מבערים עשוי להימצא אידאלי עם דירוג של 26,000 BTU.

הגודל בהחלט קובע

לבסוף נחזור לנקודת ההתחלה. ציינו שיש חשיבות למקום שעומד לרשות הגריל, ופה נרחיב שעבור מרפסת קטנה רצוי לבחור בגריל בעל שני מבערים, עבור מרפסת גדולה הגיוני לבחור בגריל בעל 3 מבערים ואם היעד הנו הגינה, אתם מוזמנים לפרגן לעצמכם גריל שכולל 5 מבערים – כמובן רק אם יש לכך הצדקה. בכל אופן תמיד חשוב לוודא ששומרים 30 ס"מ רווח מהקיר (לטובת פתיחת המכסה) ושבכל צד נשמר כחצי מטר פנוי. מה עוד? אל תוותרו על גריל שמגיע עם גלגלים – כי לפני ואחרי הכול פרקטיות היא מוטיב מנצח.

בחירה חכמה ושיהיה בתיאבון!

אולי יעניין אותך עוד