תפריט

מהם כללי הבטיחות המומלצים בעת שימוש בקמינים​?

קמין גזלחווית חימום אחרת ממה שחוויתם עד כה. לצפייה בקטלוג כנסו >> Shop Nowקמין חשמלילחווית חימום אחרת ממה שחוויתם עד כה. לצפייה בקטלוג כנסו >> Shop Now שקופית קודמת שקופית הבאה vibrant&decorative כללי בטיחות בעת שימוש בקמינים בשנים האחרונות זוכים הקמינים השונים – גם אלה שפועלים על בסיס גז, גם אלה שמוזנים בעצים וגם קמיני […]

vibrant
&
decorative

קמין נפט או גז

כללי בטיחות בעת שימוש בקמינים

בשנים האחרונות זוכים הקמינים השונים – גם אלה שפועלים על בסיס גז, גם אלה שמוזנים בעצים וגם קמיני הנפט – לפופולריות הולכת וגדלה. יש לכך מגוון רחב של סיבות ובראשן התרומה העצומה של קמין לאסתטיקה של החלל שבו הוא מותקן, החום הנעים שמפיצים הקמינים (בניגוד למזגנים שתוך כדי חימום החדר גם מייבשים את האוויר) והחיסכון המשמעותי בצריכת החשמל.

חשוב מאוד להקפיד על מספר כללי בטיחות בזמן השימוש בקמין, כך שתוכלו ליהנות ממנו בראש שקט לגמרי וליתר ביטחון תמיד מומלץ להצטייד בציוד בסיסי לכיבוי אש ולהיות מוכנים לכל מקרה של שריפה.

שימוש בטוח בקמין עץ

חל איסור מוחלט להדליק את העצים עם חומרים נוזליים, וכן אסור להשתמש במים לטובת כיבוי האש בקמין זה. על-מנת להפעיל קמין עץ מניחים קוביות של דלק מוצק או לחילופין קש על הרצפה של הקמין, עליהם זרדים, ענפים יבשים וקטנים ובשכבה רביעית ענפים גדולים יותר (בקוטר של 3 ס"מ פלוס מינוס). בשלב הבא מדליקים נייר עיתון ובעזרתו את הענפים. חשוב להקפיד על סגירת הדלת של הקמין ועל פתיחה מלאה של פתחי האוויר. כשהאש יציבה אפשר למלא את הקמין בעצים שיזינו את האש לאורך זמן.

קמין גז – דגשים עיקריים

קמין גז זקוק לתשתית נפרדת וכמובן שרק טכנאי מוסמך מורשה ליצור אותה. גם ההתקנה חייבת להתבצע על-ידי אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים, ולכלול ארובה כפולה. הסיבה לכך היא שקמיני גז שואפים אוויר נקי כדי לייצר בעירה ונושפים את האוויר השרוף. שתי ארובות מבטיחות הוצאה של כל האוויר השרוף (דרך ארובה אחת) וכניסת אוויר נקי (דרך הארובה השנייה).

בכל מקרה, מומלץ להשאיר גם פתח קטן בבית לכניסת אוויר נקי. קמין תקני ואיכותי מצויד במערכת בטיחות מתקדמת שמכבה את זרם הגז אם ישנה אינדיקציה לשריפה – כך שגם אם אין לכם בבית ציוד מתקדם לכיבוי אש, תוכלו להשתמש בקמין בראש שקט.

קמין נפט

מה חשוב לזכור כשמשתמשים בקמין נפט?

הדגשים העיקריים בשימוש בקמין נפט (או סולר) הם אחסון של הנוזל בהתאם להנחיות, תחזוקה נאותה של הצנרת שמובילה את הנפט או הסולר לקמין, וניקוי יסודי של תא הבעירה על-ידי איש מקצוע בתדירות של אחת לשנה או שנתיים. כמו כן, כדאי לזכור שקמין נפט נשאר חם מאוד למשך חצי שעה עד שעה מרגע שכיביתם אותו ולכן נדרשת זהירות.

הנחיות בטיחות כלליות

בנוסף לדגשים הספציפיים לגבי כל סוג קמין, ישנן גם הנחיות בטיחות כלליות:

ראשית, חשוב לוודא שבסביבת הקמין לא יהיו פריטים רגישים לטמפרטורות גבוהות או דליקים, וזאת בגלל העובדה הפשוטה שהקמין מפיץ חום רב. כמו כן, חל איסור לפתוח את דלת הקמין – אגב, זהו למעשה ההבדל בין אח לבין קמין, שכן האח פתוחה ואילו לקמין יש דלת – בזמן שהוא פועל. כשפותחים את דלת הקמין, גם כשהוא לא דולק, חובה לעשות זאת רק באמצעות הידית המיוחדת – ידית זו נשארת קרה גם כשהקמין בוער, וחשוב להתרגל להשתמש אך ורק בה. הפתיחה תתבצע בהדרגה – רווח צר בהתחלה ורק לאחר מספר דקות פתיחה רחבה יותר.

בבתים שיש בהם ילדים קטנים יש להשגיח עליהם ולא להשאיר אותם לבד ולא לרגע – הקמין מתלהט מהר מאוד, ונגיעה לא זהירה בו עלולה להסתיים בכוויה קשה. יש להסביר ולהדריך את חברי הבית בעת רכישת הקמין וכמובן שיש סוגי קמינים שאינם חמים מבחוץ בכלל ויש בהם הגנה מלאה. תלוי איזה סוג בוחרים. 

למידע נוסף מוזמנים ליצור קשר בטלפון 074-7505520 או דרך עמוד יצירת קשר

אולי יעניין אותך עוד

רוצה שניצור קשר?
רק להשאיר טלפון, מייל – והשאר עלינו